Företag förbereder sig på regeringsbyte

Kvällstidningen Expressen meddelar att företag nu förbereder sig för ett Rödgrönt maktövertagande. Det hela handlar om det så kallade Rut-avdraget och men räknar med att ca hälften av alla anställda inom dessa företag kommer att få sluta.

Jag kan inte riktigt få ihop det för det är ju faktiskt så att de allra flesta som utnyttjat skatteavdraget har råd att ta kostnaden för att få sitt hem städat.

Varför ska sjuka, gamla och arbetslösa som fått högre skatt och dyrare medicin samt höjda avgifter till a-kassan vara med och subventionera de rikas städning?

En uppdatering tillägnade ”Hoppjerkan”: ”Det finns inga siffror som visar att den svarta arbetsmarknaden kring hushållsnära tjänster minskat på grund av att rut-avdraget införts.
– Det ligger i sakens natur att man inte vet hur den svarta sektorn påverkas”. Magnus Henrekson, vd för Institutet för Näringslivsforskning.

Ann-Sofie

3 kommentarer

  1. verkar som om ekonomi inte är sossarnas starka sida.

    fattar du inte att alternativet är köp av svarta tjänster alternativt
    att man städar själv = noll skatteintäkter.
    rut och rot skapar vita jobb som minskar arbetslösheten och ökar skatteintäkterna till staten så då är det helt fel att säga att några subventionerar andra.

    hemm hos oss städar frugan…gratis…

  2. Ja jösses vad trög jag är och räkna kan jag inte heller.

    /Ann-Sofie

  3. var det svar på mitt påstående ?
    från en av sossarnas högsta företrädare i kommunen…

    jag behöver inte se statistik för att bli övertygad, jag pratar hellre
    med grannar och vänner i verkligheten.

    Såg att Schyman gjorde rut-avdrag trots sitt starka motstånd.

    hmm vad är det PeO W brukar säga ?


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS