Man kan ju vara elak mot SD i Eskilstuna…men

Jag skulle kunna vara väldigt elak mot Sverigedemokraterna i Eskilstuna kommunfullmäktige men det bär faktiskt emot. Men några frågor vill jag ändå kosta på mig.

Om man har ambitioner att påverka kommunpolitiken varför gör man inget förutom några få förslag om halkbroddar till äldre eller att assimilera invandrare under fyra års tid?

Varför lägger man inte ens ett embryo till budgetförslag under fyra års tid? – Skyll inte på att det bara varit en person på plats för det har KD klarat av tidigare. Ett kommunbudgetförslag behöver inte vara 20 sidor text utan kan bestå av en sida med ambitioner om vad man vill göra i kommunen.

Och varför halvligger man i fullmäktigestolen under sammanträdena under fyra års tid?

Förtjänar detta beteende människors röst? Tveksamt tycker jag.

Nu vet jag att SD kommer att få en hel del röster men det beror inte på vad man lyckats åstadkomma i Eskilstunas fullmäktige, det beror tyvärr på något helt annat.

Ann-Sofie

