Sverigedemokrater är mobbade?

Sverigedemokraterna blir mobbade tycker de själva och en tant som hälsade på mig i valstugan här om dagen. Vi vill inte debattera med SD sas det.

OK jag gjorde ett försök, visserligen via en bloggsida men alla forum räknas väl?

Nu har ett antal dygn förflutet sedan jag ställde frågorna, de prenumererar på den här sidan  så de kan inte skylla på att de inte känner till dessa frågor, så nu kan jag utan dåligt samvete fråga SD varför jag inte får några svar?

16 kommentarer

  1. Det hade nog underlätttat för dina läsare om du kunde länka till den blogg du har kommenterat på. Dessutom måste jag säga att din argumentation i dina inlägg i mångt och mycket är tämligen märklig.

  2. Angående turordningsreglerna: Vad är det som säger att en ökning av antalet undantag från turordningsreglerna skulle leda till att just äldre personer sägs upp. Syftet är att göra arbetsmarknaden mer flexibel så att företag vågar anställa, dvs det blir lättare att få jobb. Sd är också för en förstärkt A-kassa. Förebilden är den danska flexicurit-modellen som visat sig vara mycket framgångsrik.

    På vilka grunder menar du att ta bort arbetsgivaravgiften för en ung arbetslös ger betydligt mer? Och är inte detta en diskriminering gentemot äldre arbetslösa?

    Angående instegsjobben: Att slopa instegsjobben handlar om att staten inte ska särbehandla eller på olika sätt ge specifika grupper fördelar framför andra. Varför ska staten subventionera utifrån etnicitet. Är inte detta att frångå principen om alla likas värde? Och varför ska en arbetslös invandrare som bott här i 10 år hamna i en sämre konkurrenssituation gentemot en nyanländ invandrare.

    Angående värnplikten: Om jag inte missminner mig så står det klart och tydligt i Sd:s budget hur mycket de vill satsa. En siffra på 11 miljarder snurrar i mitt huvud. Jag ska tillstå att jag inte är helt säker på denna punkt. Den principiella frågan om värnpliktens vara eller icke vara är dock viktig i sig, det kan du säkert hålla med om, eller hur? Vet du på rak arm hur mycket S vill satsa på försvaret kommande 4 år?

    Angående kärnkraftverk: Att förnya och utveckla kärnkraften kan man bara göra på ett sätt, nämligen att använda sig av den modernaste kärnkraftsteknologin och att forska kring den.
    När det gäller uranbrytning så är väl det rimliga att man förslår de ställen som är mest lämpade för ändamålet ur bla miljöhänsyn, men detta är ju en diskussion man får ta när det är aktuellt precis som förvaringsfrågan. Det är väl ungefär så det fungerar med de flesta beslut?

    Angående läkarutbildningen: Läkarförbundet har i realiteten väldigt lite att säga till om när det gäller antalet platser på läkarutbildningen. Detta bestäms i slutändan av politikerna (regeringen), ingen annan. Läkarförbundet kan bara komma med sina synpunkter. Det är otroligt märkligt att du som politiker inte tycks vara medveten om en sådan grundläggande sak. Med din logik så är det alltså Byggnads som bestämmer antalet utbildningsplatser till snickare, Vårdförbundet som bestämmer utbildningsplatser till sjuksköterska, Finansförbundet som bestämmer antalet utbildningsplatser till ekonomer, Jusek till jurist osv. Kom igen Ann-Sofie, du borde veta bättre än så. När det gäller ”import” av läkare så är Sd för arbetskraftsinvandring där det finns behov, så varför inte?

    Angående onödigt lidande för djur: Nej, det är inte ok att svenska företag utsätter djur för onödigt lidande, varför skulle det vara det? Var har Sd påstått detta? Du är säkert väl medveten om att Sverige har en väldigt omfattande djurskyddslagstiftning jämfört med många andra länder. Detta ska inte kringgås genom import. Det som är värt att uppmärksamma i detta fallet är halalslakt, vilket du säkert är väl medveten om. En allt annat än djurvänlig slaktmetod.

  3. Het är min mans blogg, vilket SD:arna vet men det viktiga är inte var utan varför de inte svarar.
    Du kan väl precisera vad som är märkligt.

    Jag har bara tagit citat från SDs eget program, det borde de väl kunna ha svar på eller?

    /Ann-Sofie

  4. Tack för att du bemödade dig att svara. Kim kanske har annat att göra.

  5. Är det inte lite bättre att skriva på en Sd-blogg istället. Det hade gett lite mer tyngd till ditt påstående om att de inte vill svara på frågor. Som du ser har jag bemött en del av dina påstående/frågor. Det vore kul att höra dina synpunkter på detta.

  6. För tydlighets skull vill jag framföra att jag inte är Sd:are själv, däremot sympatiserar jag med dem i många frågor och har röstat på dem i valet.

  7. När det gäller försvarsmakten så kostar det svenska folket 36,8 miljarder kronor för 2009 och vi Rödgröna vill spara 2 miljarder. Här kan du se hur:http://www.rodgron.se/wp-content/uploads/2010/05/100503-1630-VÅM.pdf

    på sid 77

  8. Det var faktiskt några SD:are som började diskutera på just den bloggen så varför skulle inte jag kunna fortsätta debatten?

  9. Du säger att du inte är SD:are men att du röstar på dem, då är du väl SD:are men kanske inte betalar någon medlemsavgift, eller hur menar du?

    Man kan i alla fall vara sosse utan att vara partimedlem, för det är något man är i hjärtat och inte i något register.

  10. Det har du absolut rätt i (angående Sd:are som började debatten), men nu har jag ju ingen aning om hur den debatten såg ut eftersom det inte finns någon länk och din man har jag inte en susning om vem det är.

  11. Här kommer länken: http://peowagstrom.wordpress.com/2010/09/11/nazister-pressen-och-verkligheten/

  12. Om man röstar på tre olika partier i riksdag, landsting och kommun, vad är man då?
    Nej, för att vara Sd:are ska man vara medlem i partiet precis som man ska vara medlem i moderaterna för att kalla sig moderat etc. Jag väljer helt och hållet efter sakfrågor. I nästa val väljer jag kanske annorlunda. Jag har också lagt min röst på olika partier från val till val under åren. Vem vet, nästa val kanske jag röstar på S. I politiskt hänseende är jag är en väljare, inget annat.

  13. Tack, för länken. Verkade vara en tämligen imbecill diskussion från alla håll. Jag antar att de 10000 kronorna kanske handlade om äldreförsörjningsstödet till invandrare?

  14. JA det gjorde det.

  15. Fy fan vad bra Ann-sofie! Heja dig!

  16. # BingoBerra

    Vad är det som är bra?


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS