En riktig skandal

Jag älskar mitt land men ibland skäms jag verkligen för vad vi gör mot andra människor för vårt välbefinnandes skull. Kravmärka bär, känns ju som en god tanke på flera sätt.

Jag vaknade i morse till nyheten att många människor från bland annat Thailand tagit lån för att åka hit och plocka bär. Också en bra sak eftersom vi själva inte verkar bry oss om hur dessa goda bär ska hamna i våra munnar.

Men så får jag höra att dessa redan resurssvaga människor som dessutom lånat till resan hit inte fått betalt eller fått extremt låg lön för mödan. Vilket gjorde mig genuint ledsen.

Och sedan förväntar vi oss en hög servicegrad och glada miner när vi åker på semester till Thailand. Som sagt jag skäms för hur vi behandlar människor.

Ann-Sofie

1 kommentar

  1. Den största skandalen är att det är en statlig myndighet som beviljar
    dessa arbetstillstånd.
    Tror myndigheterna att det skulle vara lönsamt att betala kollektivavtalsenliga
    löner för att plocka bär, är de så blåödga eller ska vi säga okunniga ???

    Stoppa dessa bärföretag som importerar arbetskraft som sedan dumpas
    på kommunernas kostnader när de inte kan betala för sig.


Sorry, the comment form is closed at this time.

Comments RSS