Vad tror Reinfeldt om folk?

Tror Fredrik Reinfeldt att arbetslösa människor är det för att fördelarna med att stå utanför arbetsmarknaden är så stora?

Ja uppenbarligen, han förslår nu att skatterna ska sänkas ännu mer. Och skälet är just att få fler att ”vilja jobba”.

OK, jag har ett antal vänner som gärna skulle vilja ha ett jobb. En del anses vara för gamla (50+) andra har inte rätt utbildning, och någon annan har inte tillräckligt med arbetslivserfarenhet. Känner även till någon som anses vara överkvalifiserad.

Vad kommer Reinfeldt att göra åt dessa människor?

Att bara sänka skatten är inte lösningen. Och varför öka motivationen att jobba mer för oss som redan har ett jobb?

Jag blir förbannad på dessa enkla lösningar av arbetslösheten.

Vet ni vad jag tror, han vill sänka skatten för sig och sina välbetalda polare. Han kastar pärlor för svin och jag är ett av dessa svin men jag tänker inte ta dessa pärlor utan kämpa för de sjuka, arbetslösa och mindre bemedlade.

