Snacka om (C)ågning

Stefan Hanna, centerkommunalrådet i Uppsala har det inte lätt. Och jag drar mig inte för att ta till ett gammalt talesätt, ”som man bäddar får man ligga”.

Ungefär så här har jag uppfattat det hela i grova drag. Stefan Hanna (C) den lite för glada gamängen åker på utlandssemester och får lite inspiration och skriv ned olika funderingar på sin blogg.

Hanna sitter, kanske på poolkanten, och ser några tjockisar och skriver på bloggen om att samhället kanske skulle ta ut en tjockisskatt. Detta faller inte i god jord. Kritiken skrattar han bara bort.

Vidare så filosoferar Hanna, kanske på poolkanten, att våra äldre är ett dyrt svart hål. Detta är inte heller särskilt poppis.

Toppen når Hanna när han klurat ut att man borde klä bidragsfuskare i hyenadräkt.

Sedan kommer Hanna på att detta kanske inte världens smartaste utspel och han ber om ursäkt.

Nu har dock detta rullat vidare och Uppsala-Centerna har haft möte om saken. Och även om jag inte var där utan bara har läst om begivelsen så måste jag nog säga att det osar katt om hur det hela gick till när man skulle rösta om förtroendet för Hanna.

Uppsala Nya Tidning totalsågar Stefan Hanna och själv undrar jag hur fan han kan sova om nätterna.

Hannas häl(C)ning till partivännerna:

