Ebba Adelsvärd fortsätter att tjata

Det kostar ju en hel krona, då får det faktiskt vara:

 

Jag är ingen fegis men…

Jag är verkligen inte särskilt rädd för något men det finns ett djur som kan få mig att go berserk. Det är inte spindlar, ormar vargar utan en liten läbbig rackare, fästingen.

Jag lyssnade på en föreläsning av David Eberhard här om dagen och han sa -värdera faran, vad är farligt och vad är det inte.

Detta djur är farligt på riktigt.

Rädd för tågnotan ?

Dagens Nyheter är rädd för vad de kallar ”tågnotan”. Tågnotan är vad det kostar ett av väldens modernaste och miljövänligaste länder att ha ett trafiksystem som fungerar.

Det som slår mig är att de välavlönade ledarskribenterna är rädda för att få vara med och betala detta via skatten?

Ja för tänk om det inte blir något mer jobbskatteavdrag, buhu 😦

Vi som gillar att åka tåg!

 

Tomhylsan Tolgfors satsar på Black Hawk-helikoptrar

Jag blir faktiskt riktigt upprörd över att landets försvarsminister Sten Tolgfors (M) ”Tomhylsan” kallad satsar på att köpa Black Hawk-helikoptrar.

Enligt Expressen ska detta förlänga landets insats i Afghanistan. Är detta verkligen rätt insatts?

4,7 miljarder ska vara avsatta för detta inköp. Undrar nu bara hur mycket man redan avsatt för projektet Helikopter 14?

Vad krigar vi emot, vad är vi beredda att dö och döda för, terrorister, talibaner, kvinnoförtryck, burkor?

Eller kommer detta krig att leda till att det blir demokrati i Afghanistan?

Ann-Sofie