Elcykelblogg nr 1.

Just nu har jag fått förmånen att låna en elcykel och jag kommer här att skriva som inlägg om hur det är att ta sig fram på en dylik tingest.

Jag har väntat tills i dag med att ta en ordentlig runda, det regnade i går och man vill ju inte bli elektrifierad 😉

Jag cyklade till mins svärföräldrars hyrsommarstuga för att vattna lite, nytta med nöje liksom. Det var enligt GPSn 9,46 km dit och det var så där lagom kämpigt. Jag hade liksom inte kommit på alla finesser med hojen.

Det gjorde jag på hemvägen dock. Men då var det bara korta sträckor i stan och jag kunde inte/vågade inte köra för fullt. Det finns tre växlar och tre el-lägen. Kör man på treans växel på high-läge då jäklar far man fram som ett jehu.

Har i alla fall avverkat nästan två mil idag och är lite öm i baken, batteriet liger nu på laddning.

Ann-Sofie

 

