Juholt vs Reinfeldt

Juholt har uppenbarligen varit mest intressant att skriva om.

Tungt och deppigt men lite kul också

Jag är ofta en glad människa och det är jag ju i och för sig nu också till viss del. Men det känns just nu tungt och deppigt på flera områden.

Först läget i mitt parti som bara känns allmänt sorgligt efter allt som hänt. Men på hemmaplan är det också deppigt, många av mina metall-vänner kommer att få gå från sina jobb den närmaste tiden.

Det är varsel på grund av företagsflyttar och allmän konjunkturnedgång som orsakar detta.

Men i den andra vågskålen finns det positiva saker också som tur är. Personligen har jag fått mycket stöd från människor som jag inte hade räknat med. Blev klappad på kinden i dag på ett möte med KPR av en kvinna som hoppades att jag skulle orka med efter allt som hänt. Sån´t värmer.

Har också fått ett antal nya trevliga vänner, en del via nätet och andra IRL. Det roliga med nätvännerna är vi även träffas på riktigt.

Jag har också kommit igång med träningen och är nu lika stark som jag var före jul. Tre veckors vila gjorde inget tydligen. Annat positiv har också hänt i mitt liv, återkommer om detta.

Sist men inte minst så har Ronja fått fast jobb.

Ann-Sofie