Ger ett lite väl ivrigt intryck

Dagens fråga i Aftonbladet ger ett lite väl ivrigt intryck.

Och Expressen har skickat ytterligare en av sina ”välformulerade” enkäter.

Slut på en bra dag

Detta visade sig bli en riktigt bra dag på flera sätt. Jag började med att gå till min toppenfrissa Helene på salong Hårfagre. Det blev färgning och klippning så nu har jag det kortaste hår jag haft på säkert några års tid. Snyggt och lockigt, något som kommit med åren, kul.

Under resans gång ringde SVT Debatt mig, kunde dock inte svara med all färg i håret. När jag fick tid att ringa tillbaka hade dock erbjudandet om att komma och debattera redan gått till någon annan. Men det gjorde inget för vi hade fullmäktigemöte.

Innan jag gick hemifrån i morse ryckte jag till mig en matlåda ur frysen och det visade sig vara min goda Luffarpaj från i julas. Och sedan gick partiet ut med att ”min” ordförande Stefan Löfven föreslås som ny ordförande för mitt parti.

Jag tror att det kommer bli lyckat, Stefan Löfven är riktigt bra och har rätt ideologisk kompass.

Så rullade dagen på och det blev dags för kommunfullmäktige att sammanträda. En kort ärendelista blev dock en lång kväll. Man passade nog på att ta ut svängarna när utrymme fanns. Det levererades en del både bra och mindre bra inlägg i debatterna. Ovanligt många svordomar levererades tyvärr också.

Jag fick också lite mer att göra, blev invald till vice ordförande i Stadsbyggnadsnämnden och så gör jag comeback i kommunstyrelsen, nu som ersättare.

Det känns jättebra att få detta förtroende av mitt parti. Jag är mycket tacksam och ska göra mitt allra bästa. Det ska bli så kul att få ägna sig år stadsbyggnadsfrågor igen.

Väl hemma strax efter kl 22.00 fick jag ett mail från ”skeptikergänget”, Anundi & Illi. Vi håller på att planer för en sk Skeptikerpub på Eskilstuna Ölkultur i mars. Flera kända namn finns med i dagsläget. Det ska bli riktigt intressant.

Ja det var väl typ det!

Ann-Sofie