”Stefan Löfven har skänkt mig hoppet åter” L GW Persson

Det var på något sätt skönt att läsa Leif GW Perssons inlägg i Expressen idag. Jag kanske är ensam om att att inte veta om att ikonen var sosse. Jag bjuder i så fall på det.

Jag är övertydag om att många känner som  GW i dag. Stefan Löfven ger på något sätt oss hoppet tillbaka. Ett hopp om en tydlig socialdemokrati med värderingar som många människor sluter upp bakom.

Leif GW Persson sätter ord på det många tänker i dag:

”Stefan Löfven har skänkt mig hoppet åter. Hoppet om att vi ska kunna återvinna det politiska arv som tyvärr gick förlorat när Hedersmannen Ingvar Carlsson slutade. Dessutom har jag fått Stefans mamma på köpet, Iris, 82. Sveriges stoltaste mamma och en fullkomligt fenomenal människa.
När hon får frågan om sonens chanser som blivande statsminister så är svaret givet. ”Klart han klarar det” och ”nog har han huvud till det, allt”.
Det tror jag också. Inte bara huvudet, utan också det allvar som alla svåra uppgifter kräver. Plus den medkänsla, den solidaritet och den omsorg om andra som är den sanna socialdemokratins inre väsen.”

Ann-Sofie

