Ställen jag bott på

Det slog mig just här i veckan när jag som ny vice ordförande i Stadsbyggnadsnämnden att jag faktiskt har bott på ganska många ställen här i Eskilstuna.

Här kommer de i kronologisk ordning.

När jag föddes bodde vi på Uttermarksgatan i det berömda kvarteret Örtagården på Östermalm. Sedan bar det av till Gillbergavägen 58. Därefter landade vi på Junivägen 6A, där blev jag kvar i 9 år.

Min första egna adress blev Årbygatan 5 i ett och ett halvt år, kom sedan att åter igen bo på Junivägen 4G i 10 år. En tremånaders vistelse på Rosenforsgatan byttes till Bellmansgatan. Detta blev inte långvarit, flyttlasset gick till Lagerberg. Ett halvår senare var jag tillbaka på Bellmansgatan. Bodde där i två olik lägenheter men så byttes plötsligt en 4:a i Brunnsbacken till en 2:a på Köpmangatan.

Några år gick och så hamnade jag på Ruddammsgatan. Fem år senare blev hemadressen under 2 års tid Svengrensgatan i Nyfors. Bodde sedan ca en månad på Marielundsgatan innan jag, PeO och Ronja slog vår påsar ihop och här bor vi nu centralt i Eskilstuna med nära till allt.

Nu är det PeOs dotters tur att flytta och skaffa eget så vårt hem ser nu delvis ut som en lagerlokal.

Ann-Sofie

 

