Vilken värld lever moderaterna i ?

De senaste dagarna har jag verkligen börjat fundera på vilken värld vissa moderater lever i. Jag skrev nämligen ett inlägg på min sida på facebook här om dagen.

Jag ställde en fråga om det är ok att kommunens ansvar ska inskränka sig till att endast fördela skattebetalarnas pengar till de privata företag som bedriver vård- skola och omsorg.

De tre hörnpelarna i kommunal välfärd, kärnverksamhet som moderaterna brukar säga. JA svarade en av de lokala moderaternas företrädare. OK, bra då vet vi och väljarna det. Jag gillar att man är tydlig med sin politik.

I kväll, fredag, skrev jag ett inlägg på twitter om rutavdraget för läxläsning. Mitt inlägg gick ut på att skattebetalarna får stå för notan (avdraget) när de välsituerades barn får extra hjälp medan de som verkligen behöver det blir utan.

Svaret från samma moderatpolitiker blev – ”som fan läser bibeln”.

Då tänker jag bara i vilken värld lever de som resonerar så i? De barn som verkligen behöver extra hjälp har ofta, inte alltid, föräldrar med små resurser och/eller problem av olika slag, ser inte de blå det?

Tydligen inte!

Ann-Sofie

