Så kan vi lägga ytterligare en vecka till handlingarna

Det är söndagskväll och vi sitter och summerar veckan som gick. Maken spenderade samtliga vardagar i Skåne på Just nu kontoren i Malmö och Lund. Själv kan jag sammanfatta veckan med att konstatera att det var en förhållandevis ”vanlig” vecka i medborgarnas tjänst.

Kommunstyrelsesammanträde och träff med Eva för planering för kommande möte med vårt lokala BRÅ, Trygga Eskilstuna. Vi är helt överens om att vi måste komma ut och tala om allt som händer inom Trygga Eskilstuna.

Trygghetsfrågorna är bland de viktigaste frågorna för många eskilstunabor. Så det är jätteviktigt att människor känner till vad som faktiskt sker. Samarbetet med polisen, fastighetsägare, företagare och föreningar fungerar mycket bra men kan alltid utvecklas.

Detta blir en av mina viktigaste frågor under 2013.

Jag hann med mig själv dessutom några gånger under veckan. Det blev både styrketräning och en powerwalk. Har haft ryggproblem den senaste tiden och detta gjorde sig påmind under min PW. Trodde inte att jag skulle kunna ta mig hem de sista tre kilometrarna. Fick bita ihop och göra lite övningar så jag tog mig hem, men det gick inte fort. Tråkigt, skyller på för mjuk madrass.

Det här blev lite navelskåderi men det får ni ta.

Ann-Sofie

Skärmavbild 2013-01-13 kl. 20.57.31

 

