Makthavare.se:s Almedalslista

Så kom den till slut, Makthavare.se:s lista från årets Almedalsvecka. Eftersom jag inte var där i år så tyckte jag att jag kunde skrolla igenom listan. Och då får jag se att en viss Niklas Svensson även känd som Dataintrångs-Svensson, från Expresen blivit årets twittrare.

Han har ju sedan länge blockat mig från att följa honom som läsare av denna blogg känner till. Då, när han började blocka sossar så fick vi svar från chefredaktören att Niklas Svensson bara twittrade privat.

Så min fråga gäller ju nu efter denna ”fina” utmärkelse, twittrade han privat eller i tjänsten?

Twittrade Svensson privat så har han en väldigt generös arbetsgivare. Och så finns det arbetsgivare som tycker det är fel när de anställda bara gör sitt jobb.

@AWatar

PS. Hållbar frihet DS.