”Jag mår illa….”

”Jag mår illa när jag ser Jimmy Jansson i sin villa, där går min gräns för vad jag pallar med.” Ungefär så står det i en kommentar som publicerats på Eskilstuna Kurirens hemsida.

Detta under ett reportage från i lördags när Kurren var hemma hos Jimmy Jansson vår kommunstyrelseordförande när Håkan Juholt tillkännagav att han slutar som partiordförande.

Detta inlägg bidrar inte det minsta till debatten och är bara ett elakt påhopp. Jimmy Jansson skrev med anledning av detta och andra liknande inlägg i kommentarsfältet ett öppet brev till tidningens chefredaktör, det går att ta del av här.

Läs gärna också de följande blogginläggen i detta ärende, säger en del av pressen.

Det finns de som dessutom tycker att som förtroendevald ska man tåla mycket och gärna påhopp om hur man bor tydligen. Den politiske redaktören kastade sig givetvis in i diskussionen och det har blivit en riktig holmgång på twitter i dag.

Här kan ni ta del av ett av redaktörens inlägg.