Bloggskatt

Nu snackas det om att införa en bloggskatt. Bloggarna har efter FRA-lagsdebatten ställt till så mycket besvär för några förtroendevalda i riksdagen att det kostar staten ett antal kronor i exempelvis diarieavgifter och livvakter.

Anders Borg sägs redan ha räknat in detta i kommande budget.

Ann-Sofie

Min man är en profet för Jesus?!

Det är Maria Magdalena själv som konstaterat detta faktum. Att han är speciell det visste jag redan men detta kom som en liten överaskning må jag säga. Läs kommentarerna så förstår ni vad jag menar.

Här är ett litet smakprov: Det var en fantastisk bekännelseskrift du (PeO) har skrivit och jag menar verkligen att du är en profet för Jesus. Du påminner också om evangelisten Markus som skriver om Jesus som moralläraren. Det är han som beskriver hur Jesus välter bord i templet i vredesmod över falskheterna.
Maria Magdalena

Ann-Sofie

Min krönika

Då och då skriver jag krönikor på IF Metall Mälardalens webbsida, nu är det dags igen.

Tankar i sommartid.

Ann-Sofie

Han borde känna sig smickrad

En 64-årig farbror fick inte köpa cigaretter utan legitimation, vad bra det visar ju bara att de behandlar alla lika. Men nu är han sur på ICA, han borde ju känna sig smickrad.

Han har med all säkerhet inte ens behövt botox för att se ung ut 🙂

Ann-Sofie

Infrastrukturen saknar pengar

Skriver Anders Knape moderatpolitikern som är ordförande i Sveriges kommuner och landsting. Samtidigt ser jag i ett telegram att statens överskott är 118 miljarder kronor på ett år.

Jag föreslår att Knape tar kontakt med sin partibroder Reinfeltd och informerar honom om läget.

Ann-Sofie

Familjen Macahan

Jag trodde att tvserien om familjen Macahan var en påhittad historia men nu kommer de med detta? Jag blir ju helt förvirrad.

Snart kommer väl sanningen om familjen Ingalls på prärien också, det har väl visat sig att det var en realtyserie och inget påhitt. Det kanske kommer fram att både Dallas och Dynsatin var dogma. Familjen Adams var filmad med dold kamera av FRA och så vidare. Tanken svindlar……

Ann-Sofie

23 år, dags för botox

Läser på AFTONBLADETs webbsida om en 23-årig tjej som känner att hon måste injiecera botox mot en rynka. Hur rynkig kan en 23-åring vara?

Jag ska väl inte förfasa mig över detta, gjorde väl själv en del mindre bra saker när jag var ung. Men det är en tråkig utveckling när unga snygga människor blivit så otroligt ytliga. Det ska skäras, stickas, smetas in, bantas och så vidare och inte mår de mycket bättre för det har det visat sig.

Själv tycker jag att ett ansikte med lite rynkor och karaktär är otoligt snyggt. Det syns att man levt och har erfarenhet, att man skrattat och gråtit. En 60-åring med barnslätt ansikte ser mest skrämmande ut. Det blir stelt och konstigt.

Lite egotrippat kan jag avslöja att jag är mer nöjd med mitt utseende nu vid 47 än när jag var en slät 20-åring. Förmodligen för att jag har bättre självförtroende idag eller så är jag snyggare helt enkelt 🙂

Ann-Sofie